Jakie witaminy na włosy wybrać?

Wiele kobiet boryka się z problemem wypadających włosów. Niektóre na stałe, inne okresowo, najczęściej jesienią i zimą, kiedy narażone są one na zimno, suche ogrzane powietrze w domach i pracy, oraz mniejszą ilość witamin, dostarczanych w diecie.

Na rynku jest dostępne bardzo wiele produktów, mających na celu powstrzymanie wypadania włosów. Szampony, maski, wcierki, odżywki. Najczęściej jednak, wszystkie te specyfiki działają zewnętrznie, nie wnikając głęboko w skórę głowy i mieszki włosowe, przez co ich działanie nie jest zbyt efektowne.

Oczywiście warto podjąć walkę kompleksowo i wspierać włosy zarówno od zewnątrz, jak i od wewnątrz. Skoro wiemy już, że przyczyną wypadających włosów może być niedobór witamin, zastanówmy się jak je uzupełnić. Pierwsza odpowiedź jaka nam się nasuwa – odpowiednią dietą. Nie jest to jednak takie proste, zwłaszcza w sezonie jesienno-zimowym, kiedy dostęp do świeżych produktów jest ograniczony. Zresztą zacznijmy od początku.

Wypadanie włosów – jakie witaminy? Aby zapewnić sobie zdrowe, gęste i lśniące włosy, nie wystarczy uzupełnienie pojedynczych witamin. Dobrym rozwiązaniem, na zintensyfikowane działanie będzie branie suplementów na wypadanie włosów. Warto uważnie zapoznać się ze składem oferowanych na rynku produktów i wybrać taki, który będzie łączył ze sobą odpowiednią mieszankę witamin. Naszym włosom potrzeba witamin z grupy B, witaminy A, C i E. Dodatkowo warto pomyśleć o krzemie. Jeżeli problem wypadania utrzymywał się od dłuższego czasu i zauważamy znaczne przerzedzenie się włosów, warto pomyśleć o włączeniu w naszą terapię odpowiedniego produkt, który pobudzi mieszki włosowe, wspomagając ponowny wzrost włosów.

Suplementy na porost włosów powinny zawierać miedź, cynk, magnez i witaminę B9, czyli innymi słowy kwas foliowy.

Jeśli nie wiemy jakie witaminy na włosy są nam najbardziej potrzebne, możemy wykonać badanie krwi, które pomoże nam zorientować się w ewentualnych niedoborach. Jeśli będą one niewielkie możemy spróbować wyrównać je wprowadzając odpowiednie zmiany w naszej diecie.

Witaminy przeciw wypadaniu włosów znajdziemy w różnych produktach. Jeśli powodem utraty włosów są niedobory witamin z grupy B, należy sięgnąć po mięso, ryby i przetwory mleczne. Witaminę C znajdziemy w cytrusach, czerwonej papryce, porzeczkach, kiszonkach i natce pietruszki. Witaminę A możemy dostarczyć spożywając szpinak, jarmuż, dynię i marchew. Z kolei witaminę E znajdziemy w olejach roślinnych, migdałach, orzechach i mleku. Aby wspomóc porost włosów, należy włączyć w dietę kakao, zielone warzywa liściaste i banany. Witaminy na wzmocnienie włosów również należą do grupy B, zwłaszcza witaminy B5, B6 i B12. Dobierając odpowiednie produkty do zewnętrznego stosowania, zmieniając dietę oraz stosując mające zatrzymać wypadanie włosów witaminy, z pewnością zauważymy pozytywne efekty, w stosunkowo krótkim czasie. Witaminy na porost włosów przyspieszą możliwość cieszenia się z gęstych, zdrowych i lśniących włosów.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *