Jakie witaminy na włosy wybrać?

Wiele kobiet boryka się z problemem wypadających włosów. Niektóre na stałe, inne okresowo, najczęściej jesienią i zimą, kiedy narażone są one na zimno, suche ogrzane powietrze w domach i pracy, oraz mniejszą ilość witamin, dostarczanych w diecie.

Na rynku jest dostępne bardzo wiele produktów, mających na celu powstrzymanie wypadania włosów. Szampony, maski, wcierki, odżywki. Najczęściej jednak, wszystkie te specyfiki działają zewnętrznie, nie wnikając głęboko w skórę głowy i mieszki włosowe, przez co ich działanie nie jest zbyt efektowne.

Oczywiście warto podjąć walkę kompleksowo i wspierać włosy zarówno od zewnątrz, jak i od wewnątrz. Skoro wiemy już, że przyczyną wypadających włosów może być niedobór witamin, zastanówmy się jak je uzupełnić. Pierwsza odpowiedź jaka nam się nasuwa – odpowiednią dietą. Nie jest to jednak takie proste, zwłaszcza w sezonie jesienno-zimowym, kiedy dostęp do świeżych produktów jest ograniczony. Zresztą zacznijmy od początku.

Wypadanie włosów – jakie witaminy? Aby zapewnić sobie zdrowe, gęste i lśniące włosy, nie wystarczy uzupełnienie pojedynczych witamin. Dobrym rozwiązaniem, na zintensyfikowane działanie będzie branie suplementów na wypadanie włosów. Warto uważnie zapoznać się ze składem oferowanych na rynku produktów i wybrać taki, który będzie łączył ze sobą odpowiednią mieszankę witamin. Naszym włosom potrzeba witamin z grupy B, witaminy A, C i E. Dodatkowo warto pomyśleć o krzemie. Jeżeli problem wypadania utrzymywał się od dłuższego czasu i zauważamy znaczne przerzedzenie się włosów, warto pomyśleć o włączeniu w naszą terapię odpowiedniego produkt, który pobudzi mieszki włosowe, wspomagając ponowny wzrost włosów.

Suplementy na porost włosów powinny zawierać miedź, cynk, magnez i witaminę B9, czyli innymi słowy kwas foliowy.

Jeśli nie wiemy jakie witaminy na włosy są nam najbardziej potrzebne, możemy wykonać badanie krwi, które pomoże nam zorientować się w ewentualnych niedoborach. Jeśli będą one niewielkie możemy spróbować wyrównać je wprowadzając odpowiednie zmiany w naszej diecie.

Witaminy przeciw wypadaniu włosów znajdziemy w różnych produktach. Jeśli powodem utraty włosów są niedobory witamin z grupy B, należy sięgnąć po mięso, ryby i przetwory mleczne. Witaminę C znajdziemy w cytrusach, czerwonej papryce, porzeczkach, kiszonkach i natce pietruszki. Witaminę A możemy dostarczyć spożywając szpinak, jarmuż, dynię i marchew. Z kolei witaminę E znajdziemy w olejach roślinnych, migdałach, orzechach i mleku. Aby wspomóc porost włosów, należy włączyć w dietę kakao, zielone warzywa liściaste i banany. Witaminy na wzmocnienie włosów również należą do grupy B, zwłaszcza witaminy B5, B6 i B12. Dobierając odpowiednie produkty do zewnętrznego stosowania, zmieniając dietę oraz stosując mające zatrzymać wypadanie włosów witaminy, z pewnością zauważymy pozytywne efekty, w stosunkowo krótkim czasie. Witaminy na porost włosów przyspieszą możliwość cieszenia się z gęstych, zdrowych i lśniących włosów.

Jedna myśl nt. „Jakie witaminy na włosy wybrać?

  1. anitka

    Witaminki dla włosów są kluczowe!
    Kiedyś lubiłam sobie nałożyć siemię lniane na włosy, bo działało super. Dużo witamin, minerałów, osłaniały włosy, dzięki czemu mniej się niszczyły. Ale to do czasu, bo potem zaczęły od niego wariować i się sklejać. :/ Tak samo miałam z żelatyną na włosy. :/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *